Sociodemografske karakteristike i preduzetničke namere studenata
Glavni sadržaj članka
Apstrakt
Rad ima za cilј analizu preduzetničkih namera studenata turizma, koji predstavlјaju značajnu bazu budućih preduzetnika, odnosno pokretača inovacija i konkurentnosti turističkog sektora, kao važnog dela privrede Republike Srbije. Studija je ispitivala da li postoje razlike po pitanju preduzetničkih namera studenata u zavisnosti od socio-demografskih karakteristika: pola, mesta stanovanja, godine studija i prethodnog radnog iskustva, kao i obrazovanja roditelјa i vrste njihovog zaposlenja. Istraživanje je sprovedeno u četiri visoke strukovne škole u Srbiji na uzorku od 330 studenata menadžmenta u turizmu i ugostitelјstvu pomoću Skale preduzetničkih namera. Rezultati su pokazali da studenti imaju umerenu nameru da započnu i vode sopstveni posao i ukazuju da među odabranim sociodemografskim faktorima, pol, godine studija i prethodno radno iskustvo igraju važnu ulogu u podsticanju preduzetničkih namera. Razumevanje faktora koji utiču na preduzetništvo doprineće razvoju teorije u ovoj oblasti, ali i pružiti jasniju sliku o formiranju preduzetničkih namera kao polazne osnove za otpočinjanje sopstvenog biznisa.
Preuzimanja
Detalji članka
Centar za demografska istraživanja Instituta društvenih nauka