Sociodemografske karakteristike i preduzetničke namere studenata

Glavni sadržaj članka

Ana Jovičić Vuković
https://orcid.org/0000-0003-0022-674X
Ivana Jošanov-Vrgović
https://orcid.org/0000-0003-3010-3206
Slobodanka Jovin
https://orcid.org/0000-0002-1221-890X
Nataša Papić-Blagojević
https://orcid.org/0000-0002-1110-3414

Apstrakt

Rad ima za cilј analizu preduzetničkih namera studenata turizma, koji predstavlјaju značajnu bazu budućih preduzetnika, odnosno pokretača inovacija i konkurentnosti turističkog sektora, kao važnog dela privrede Republike Srbije. Studija je ispitivala da li postoje razlike po pitanju preduzetničkih namera studenata u zavisnosti od socio-demografskih karakteristika: pola, mesta stanovanja, godine studija i prethodnog radnog iskustva, kao i obrazovanja roditelјa i vrste njihovog zaposlenja. Istraživanje je sprovedeno u četiri visoke strukovne škole u Srbiji na uzorku od 330 studenata menadžmenta u turizmu i ugostitelјstvu pomoću Skale preduzetničkih namera. Rezultati su pokazali da studenti imaju umerenu nameru da započnu i vode sopstveni posao i ukazuju da među odabranim sociodemografskim faktorima, pol, godine studija i prethodno radno iskustvo igraju važnu ulogu u podsticanju preduzetničkih namera. Razumevanje faktora koji utiču na preduzetništvo doprineće razvoju teorije u ovoj oblasti, ali i pružiti jasniju sliku o formiranju preduzetničkih namera kao polazne osnove za otpočinjanje sopstvenog biznisa.

Preuzimanja

Podaci o preuzimanju još uvek nisu dostupni.

Detalji članka

Kako citirati
Jovičić Vuković, A., Jošanov-Vrgović, I., Jovin, S., & Papić-Blagojević, N. (2020). Sociodemografske karakteristike i preduzetničke namere studenata. Stanovništvo, 58(2), 57–75. https://doi.org/10.2298/STNV200423007J
Broj časopisa
Sekcija
Članci